Good morning.

I hope I have a question I can help solve.
it is that I'm working on a piping system to concentrate minerals in a booster station.
this station has several modes of operation
1. from the receptor to positive displacement pumps
2. recipient of a storage tank
3. the tank to a pair of centrifugal pumps and thence to postive displacement pumps

So far so normal, the problem is in how it operates, for example if you are trading in the first option, all other lines should these empty, completely. and so in all cases

the question is, if the line should be empty, I put pressure 0, caesar not considered to be empty, if not full without pressure pipe

and if tubiese, several cases of temperature and pressure, and pipe up empty. would have to assemble multiple files???

Best Regards

---------------------------------------------------------------

Buenos dias.

Tengo una duda espero me puedan ayudar a resolver.
se trata de que, estoy trabajando en un sistema de tuberia para concentrado de minerales, en una estacion de rebombeo.
esta estacion tiene varios formas de operar
1. desde las receptoras hacia las bombas de desplazamiento positivo
2. de las receptoras a un tanque de almacenamiento
3. del tanque a un par de bombas centrifugas y de ahi a las bombas de desplazamiento postivo

hasta ahi todo normal, el problema es en la forma que opera, por ejemplo si esta operando en la primera opcion, el resto de lineas deberian estas vacias, completamente. y asi en todos los casos

la pregunta es, si a la linea que deberia estar vacia, le pongo presion 0, caesar no la considera como vacia, si no como tuberia llena sin presion

y si tubiese, varios casos de temperatura y presiones, y encima tuberia vacia. tendria que armar varios archivos???

saludos cordiales